|
Üheksakümnendatel
aastatel enim auhindu võitnud Volvo 850-seeria mudelite uut generatsiooni
tutvustati laiemale avalikkusele alles 1996. aasta lõpus. Volvo jätkab S70 ja
V70 juures oma uut mudelitähistust, kus S-saloon tähistab sedaankere ja V- (versatility
e. mitmeotstarbelisus) universaalkere. Moodsam ümardatud vormidega ja enam
kolmemõõtmeliste vormidega väliskuju, täiesti uus interjöör ja kokku
rohkem kui 1800 täiustust muutsid uue S70/V70 vääriliseks järeltulijaks oma
eelkäijale. Eestpoolt vaadates on mõlemad - S70 ja V70 ümaramate vormidega,
V-kujulise reljeefiga mootorikattesse on integreeritud püstine iluvõre,
muutunud on esituled ja põrkeraud. Auto tagaosas on V70 puhul jäädud põhiliselt
tuttava 850 Estate´i kujunduse iseloomulike joontele. S70 on tagatuled muutunud
suuremaks, pakiruumi luuk ning põrkeraud kaasaegsemaks.
Volvo
S70/V70 mudelid on mõeldud eelkõige inimestele, kes nõuavad oma sõidukilt
vastavust kõrgetele kujunduse-, ohutuse-, mugavuse- ja kvaliteedistandarditele.
Tänapäeva aktiivsetele inimestele, kes hoolivad mitte ainult iseendast, vaid
kellele on tähtis ka teiste inimeste ja kogu keskkonna heaolu.
Tugevdatud
B-piilar.
Silmapaistvamad täiendused Volvo S/V70 juures on tugevdatud B-piilar ja WHIPS
(lülisamba vigastuste vältimise turvasüsteem). Tugevdamise tulemusena
on vaja suuremat löögijõudu küljelt, et ukseäärt deformeerida. Samal
ajal on salongis B-piilar kaetud senisest efektiivsema ja pehmema polstriga, mis
omakorda kaitseb külgkokku- põrkel paremini pead.
Uus
kolmeosaline roolisammas.
Roolisamba konstruktsiooni iseärasuseks on selle kokkupõrkel juhist eemale
liikumine, millega vähendatakse vigastuste ohtu. Volvo S70/V70-s on pürotehnilised
turvavööde pingutajad saanud laengu, mille tulemusena pingutuvad
kolmepunktirihmad kokkupõrke korral senisest kiiremini.
Kiiremad
pidurituled.
Tagaaknal silmade kõrgusel olev LED kristallidel töötav pidurituli süttib
peale pedaalile vajutamist kõigest 1 millisekundi jooksul (tavapärane pirn
vajab sellest 250 korda enam aega) ja jätab tagantsõitjale rohkem lisaaega
reageerimiseks (näit. 90km/h juures terve autopikkuse). S70/V70 loomisel on
kokkupõrketestides katsetatud muuhulgas kõiki autostereo mudeleid. Testide
tulemusena selgus, et kokkupõrke korral ei tungi esile ega tekita vigastusi
autoraadio teravad servad.
Blokeeritud
lukud.
Volvo S70/V70 on põhivarustuses pöörlevad lukusilindrid ustel, süütelukul
ja pagasiruumil/tagaluugil. See tähendab seda, et kui keegi üritab avada lukku
jõuga ja millegi muu kui originaalvõtmega, hakkab lukusüdamik lihtsalt kaasa
pöörlema. Standardvarustusse kuulub blokeeritud lukkude süsteem, mis ei võimalda
akna lõhkunud vargal avada ust seestpoolt. Suure tõenäosusega ei ole vargal
kuigi mugav lõhutud akna kaudu sisse-välja käia ja on seetõttu põhjust oma
plaanist pigem loobuda.
Elekrooniline
immobilisaator.
Kõik Volvo S70/V70 mudelid on varustatud elektroonilise immobilisaatoriga,
mis teeb võimatuks auto käivitamise ilma originaalvõtmeta. Süütevõtme
sisse ehitatud transponder aktiviseerub süüteluku ümber olevasse rõngasse
sisestamisel ja edastab käivitussüsteemi õige ID-koodi. Vale koodi korral
blokeeruvad kütusepump, starter ja süütesüsteem, mis teeb käivitamise võimatuks.
S70 & V70 AWD
Üks Volvo 1999. mudelaasta
suurimaid uudiseid oli aruka neljarattaveo süsteemi (All Wheel Drive - system,
AWD) paigutamine Volvo S70 sedaani. Neljarattaveolisi Volvo S70 ja V70 AWD käitab
viiesilindriline 2.5-liitrine madalsurveturbomootor. 193-hobujõulise mootori väändemoment
270 Nm jaotub ühtlaselt üle kogu kiiruseulatuse.
Juht ei pea neljarattaveo rakendamiseks ise mitte midagi tegema. Auto mõtleb
ise, ilma et mingeid lüliteid tuleks kasutada või programme valida.
Viskosidur jaotab optimaalse haardeteguri saavutamiseks automaatselt veojõudu
esimeste ja tagumiste rataste vahel. Normaalsel kuival teel sõites on enamus
veojõudu rakendatud esiratastele. Kui märjal või jäisel teel hakkavad
esirattad pöörlema, suunatakse veojõud teelpüsivuse kindlustamiseks
esiratastelt tagaratastele. Süsteem rakendub sekundi murdosa jooksul.
V70 XC
AWD - CROSS COUNTRY
põhineb mudelil V70 AWD, kuid erineb sellest mitmel moel: * kõrgem
kliirens; * suuremad rattad ; * sportlik välimus (uus põrkeraud jne.). Suurema
kliirensi tõttu on Volvo V70XC AWD-l võrreldes Volvo V70 AWD-ga paremad sõiduomadused.
Vaatamata erinevustele on tal oma sõsarmudeliga sarnaselt suurepärased salong,
mugavus, manööverdusvõime, teelpüsivus ning turvasüsteemid.
Tehnilised andmed: |
Tootmisaastad: |
1997-2000 |
Prod.volume: | 259,934
kuni 1995 |
Keretüüp: | 4-ukseline
sedaan |
Mootorid: | 5-sil.,
rida, DOHC, 1,984 cc kuni 2,383 cc või 5-sil., rida 2,461 cc DOHC
turbodiisel |
Käigukast: | 5-käiguline
manuaal 4-käiguline automaat |
Pidurid: | Hüdraulilised,
kettad kõigil ratastel |
Mõõdud: | Pikkus
467 cm/183.9" Teljevahe 267 cm/105" |
|