Volvo

 

S70 & V70, AWD,  XC CROSS COUNTRY
 

[ 940 | 940est | 960 | 960est | 850 | 850est ]

 

Üheksakümnendatel aastatel enim auhindu võitnud Volvo 850-seeria mudelite uut generatsiooni tutvustati laiemale avalikkusele alles 1996. aasta lõpus. Volvo jätkab S70 ja V70 juures oma uut mudelitähistust, kus S-saloon tähistab sedaankere ja V- (versatility e. mitmeotstarbelisus) universaalkere. Moodsam ümardatud vormidega ja enam kolmemõõtmeliste vormidega väliskuju, täiesti uus interjöör ja kokku rohkem kui 1800 täiustust muutsid uue S70/V70 vääriliseks järeltulijaks oma eelkäijale. Eestpoolt vaadates on mõlemad - S70 ja V70 ümaramate vormidega, V-kujulise reljeefiga mootorikattesse on integreeritud püstine iluvõre, muutunud on esituled ja põrkeraud. Auto tagaosas on V70 puhul jäädud põhiliselt tuttava 850 Estate´i kujunduse iseloomulike joontele. S70 on tagatuled muutunud suuremaks, pakiruumi luuk ning põrkeraud kaasaegsemaks.

 Volvo S70/V70 mudelid on mõeldud eelkõige inimestele, kes nõuavad oma sõidukilt vastavust kõrgetele kujunduse-, ohutuse-, mugavuse- ja kvaliteedistandarditele. Tänapäeva aktiivsetele inimestele, kes hoolivad mitte ainult iseendast, vaid kellele on tähtis ka teiste inimeste ja kogu keskkonna heaolu.

Tugevdatud B-piilar.
Silmapaistvamad täiendused Volvo S/V70 juures on tugevdatud B-piilar ja WHIPS (lülisamba vigastuste vältimise turvasüsteem). Tugevdamise tulemusena on  vaja suuremat löögijõudu küljelt, et ukseäärt deformeerida. Samal ajal on salongis B-piilar kaetud senisest efektiivsema ja pehmema polstriga, mis omakorda kaitseb külgkokku- põrkel paremini pead. 

Uus kolmeosaline roolisammas.
Roolisamba konstruktsiooni iseärasuseks on selle kokkupõrkel juhist eemale liikumine, millega vähendatakse vigastuste ohtu. Volvo S70/V70-s on pürotehnilised turvavööde pingutajad saanud laengu, mille tulemusena pingutuvad kolmepunktirihmad kokkupõrke korral senisest kiiremini.

Kiiremad pidurituled.
Tagaaknal silmade kõrgusel olev LED kristallidel töötav pidurituli süttib peale pedaalile vajutamist kõigest 1 millisekundi jooksul (tavapärane pirn vajab sellest 250 korda enam aega) ja jätab tagantsõitjale rohkem lisaaega reageerimiseks (näit. 90km/h juures terve autopikkuse). S70/V70 loomisel on kokkupõrketestides katsetatud muuhulgas kõiki autostereo mudeleid. Testide tulemusena selgus, et kokkupõrke korral ei tungi esile ega tekita vigastusi autoraadio teravad servad.

Blokeeritud lukud.
Volvo S70/V70 on põhivarustuses pöörlevad lukusilindrid ustel, süütelukul ja pagasiruumil/tagaluugil. See tähendab seda, et kui keegi üritab avada lukku jõuga ja millegi muu kui originaalvõtmega, hakkab lukusüdamik lihtsalt kaasa pöörlema. Standardvarustusse kuulub blokeeritud lukkude süsteem, mis ei võimalda akna lõhkunud vargal avada ust seestpoolt. Suure tõenäosusega ei ole vargal kuigi mugav lõhutud akna kaudu sisse-välja käia ja on seetõttu põhjust oma plaanist pigem loobuda. 

Elekrooniline immobilisaator.
Kõik Volvo S70/V70 mudelid on varustatud elektroonilise immobilisaatoriga, mis teeb võimatuks auto käivitamise ilma originaalvõtmeta. Süütevõtme sisse ehitatud transponder aktiviseerub süüteluku ümber olevasse rõngasse sisestamisel ja edastab käivitussüsteemi õige ID-koodi. Vale koodi korral blokeeruvad kütusepump, starter ja süütesüsteem, mis teeb käivitamise võimatuks. 

S70 & V70 AWD

Üks Volvo 1999. mudelaasta suurimaid uudiseid oli aruka neljarattaveo süsteemi (All Wheel Drive - system, AWD) paigutamine Volvo S70 sedaani. Neljarattaveolisi Volvo S70 ja V70 AWD käitab viiesilindriline 2.5-liitrine madalsurveturbomootor. 193-hobujõulise mootori väändemoment 270 Nm jaotub ühtlaselt üle kogu kiiruseulatuse.
Juht ei pea neljarattaveo rakendamiseks ise mitte midagi tegema. Auto mõtleb ise, ilma et mingeid lüliteid tuleks kasutada või programme valida.  Viskosidur jaotab optimaalse haardeteguri saavutamiseks automaatselt veojõudu esimeste ja tagumiste rataste vahel. Normaalsel kuival teel sõites on enamus veojõudu rakendatud esiratastele. Kui märjal või jäisel teel hakkavad esirattad pöörlema, suunatakse veojõud teelpüsivuse kindlustamiseks esiratastelt tagaratastele. Süsteem rakendub sekundi murdosa jooksul.

V70 XC AWD - CROSS COUNTRY

põhineb mudelil V70 AWD, kuid erineb sellest mitmel moel: * kõrgem kliirens; * suuremad rattad ; * sportlik välimus (uus põrkeraud jne.). Suurema kliirensi tõttu on Volvo V70XC AWD-l võrreldes Volvo V70 AWD-ga paremad sõiduomadused. Vaatamata erinevustele on tal oma sõsarmudeliga sarnaselt suurepärased salong, mugavus, manööverdusvõime, teelpüsivus ning turvasüsteemid.

 
Tehnilised andmed:
 
Tootmisaastad: 1997-2000
Prod.volume: 259,934 kuni 1995
Keretüüp: 4-ukseline sedaan
Mootorid: 5-sil., rida,  DOHC, 1,984 cc kuni 2,383 cc või 5-sil., rida 2,461 cc DOHC turbodiisel
Käigukast: 5-käiguline manuaal 4-käiguline automaat
Pidurid: Hüdraulilised, kettad kõigil ratastel
Mõõdud: Pikkus 467 cm/183.9" Teljevahe 267 cm/105"

Versioon

S70 GLE S70 GLT

Mootori
versioon

2435 cm 
10 klappi
2435 cm 
20 klappi

Võimsus

106 kw/144 hj/5400 p/min 125 kw/170 hj/6200 p/min

Maks. kiirus

205 km/h 210 km/h

Kiirendus 
0-100 km/h

10,3 s 9,0 s

Keskm. kulu 
90 /120 / linn

8,7 l/100 km 9,0 l/100 km

P. raadius

10,4 m 10,4 m

Kütusepaak

73 l 73 l

Rehvid

185/65 R15 195/60 R15

Veljed

6 15``terasvelg 6 15``terasvelg

Vedav sild

esivedu  esivedu


[ 940 | 940est | 960 | 960est | 850 | 850est ]


Copyright © Volvo Car Corporation