UUS
VOLVO S60 R
INTELLIGENTNE
SPORTAUTO AINULAADSE AKTIIVSE ŠASSII TEHNOLOOGIAGA
Volvo
Car avaldab esimesed pildid oma uuest sportautost.
Uus
Volvo S60 R oma nelja-C tehnoloogiaga on tehniliselt kaasaegseim mudel,
mis eales Rootsi autotootja poolt valmistatud.
Volvo
S60 R esmaesitlus maailmas toimub 26.septembril, 2002 Pariisi
Motoshow’l. Sel ajal toimub ka samale tehnoloogiale põhineva
universaalkerega Volvo V70 R esmaesitlus avalikkusele.
Oma
uue sportauto väljatoomisega täidab Volvo Car lubadused, mille
Pariisis aastal 2000 esitletud Perfomance Concept Car (PCC) andis.
Tulemuseks
on Volvo S60 R, intelligentne sportauto, millel on maailma kõige
kaasaegsem aktiivse šhassii tehnoloogia, 300 hobujõudu ja
elektrooniliselt kontrollitav neljarattavedu.
Kolm
šassii seadistust, Comfort, Sport and Advanced Sport ehk võimekus
vastavalt vajadusele ja soovile, on juhist vaid sõrmekaugusel.
Määratleb
ümber sportauto kontseptsiooni
Uus
Volvo S60 R muudab sportauto kontseptsiooni. Erinevalt ükskõik
millisest saadaolevast autost ühendab ta endas kaks võimalust:
Saladus
peitub kolmes tagasihoidlikus nupukeses armatuurlaual, märgistusega
Comfort, Sport ja Advanced Sport.
Vajutades
ühele nendest nuppudest, määrab juht, kuidas ta soovib oma S60 R-i
juhtida. Keskmine lüliti “Sport”, pakub optimaalselt sportlikku sõitu.
Alustades
sellest on juhil alati võimulus otsustada ümber kahe välimise nupu
kasuks.
“Comfort”
seadistuses kasutatakse “Sky
Hook” tehnoloogiat, et optimeerida keha isoleeritust ebatasase
teepinna puhul. Tundub nagu auto vedrustus oleks kinnitatud taevasse.
“Advanced
sport” seadistus muudab Volvo S60 R-i kompromissitult sportautoks,
kus seatakse esikohale maksimaalne sõidunauding ja teetunnetus.
Nelja-C
tehnoloogia
Mis
annab juhile sellise vabaduse, on nelja-C ehk pidevalt
kontrollitava veermiku kontseptsioon (Continously
Controlled Chassis Concept). Nelja-C
kontseptsioonil on unikaalne omadus pidevalt koguda infot tee kohta ja
reageerida teekatte muutustele koheselt vedrustuse muutmisega.
See teeb Volvo S60 R-i šassiist ühe edumeelsema turul.
Võttes aluseks auto kiiruse, rataste ja šassii liikumise ning
rooli asendi,
uuendab süsteem neli-C iga amortisaatori asendit 500 korda
sekundis.
Nelja-C
tehnoloogia on pikaaegse koostöö tulemus Öhlins Racing AB-ga, ühe
maailma tähtsaima kõrgtehnoloogiliste amortisaatorite loojaga ja
amortisaatorite tootjaga Monroe.
Volvo
S60 R-l on elektrooniliselt kontrollitav neljarattavedu (AWD). AWD süsteem
kombineerituna nelja-C tehnoloogiaga optimeerib teelpüsivust ja
stabiilsust. Nii nagu neli-C, on AWD süsteem ühendatud auto
Multiplex arvutisüsteemiga ja on seetõttu võimeline käsitlema
suurt hulka informatsiooni. Tänu oma ülikiirele töölerakendumisele
ja sama kiirele katkestusele saab AWD süsteem reageerida
momentaalselt gaasipedaali asendile ja mootori pööretele.
300
hobujõudu ja 0-100 km/h 5,8 sekundiga
Volvo
S60 R on varustatud viiesilindrilise, 2,5-liitrise turbomootoriga,
mille võimsus on 300 hobujõudu ja maksimaalne pöördemoment 400 Nm
saavutatakse 2100 p/min juures. Manuaalse käigukastiga Volvo S60 R kiirendab 0-100 km/h 5,8 sekundiga (esialgsetel andmetel) ja tema
elektrooniliselt piiratud tippkiirus on 250 km/h.
Kompaktne
kuuekäiguline manuaalkäigukast
on Volvo Car-is hiljuti väljatöötatud ja viiekäiguline
Geartronic tüüpi adaptiivne automaatkäigukast pakub ka manuaalset käiguvahetamise
võimalust.
Volvo
S60 R pidurid sobivad hästi kokku kogu auto võimekusega. Brembo nelja
kolviga pidurisadulad on valmistatud alumiiniumist. Eesmiste
piduriketaste diameeter on 330mm ja paksus 32mm. Tagumiste
piduriketaste samad näitajad on 330mm ja 28mm.
See
annab Volvo S60 R-i pidurdusteekonnaks 100-0 km/h 36 meetrit.
Volvo
S60 R välisdisain on tüüpiliselt vaoshoitud ja funktsionaalne.
“Siin
ei ole midagi millel pole funktsiooni, disainis pole mingeid
ebaolulisi detaile,” ütleb Peter Horbury, Volvo Car Corporationi
asepresident ja peadisainer. Üks näide on Volvo S60 R-i tagaspoiler:
“
Mõned inimesed võivad arvata, et ta on isegi liiga tagasihoidlik,
kuid tema eesmärk on vähendada tagumist tõstejõudu 20% võrra ja
just seda ta teebki.”
Volvo
S60 R-il on täiesti uus esiosa, suuremad õhuvõtuavad ja esispoiler,
selleks, et pakkuda paremat jahutust mootorile ja kahele vahejahutile.
Must esivõre on S60 R-il ainulaadne. Tal on matjalt hõbedane äär ja
tema värv on valitud vastama Bi-Xenon esitulede ääristusega.
Viie
kodaraga velgi, mida ehib diskreetne R logo, pakutakse 17 ja 18
tollistena, mõlemal juhul Pirelli P-Zero Rosso 235/45 või 235/40
rehvidega.
Eksklusiivne
interjöör
Volvo
disainerid on kasutanud Volvo S60 R salongis julgeid lahendusi.
Esimene, mida juhi silm haarab, on neli sinise taustaga, hõberaamis näidikut,
mis meenutavad eksklusiivset kella.
Kolme
kodaraga nahkkattega rool on parima haardumise tagamiseks kergelt
elliptilise kujuga. Nahkdetailid on õmmeldud sinisega, et järgida näidikute
värviskeemi.
Kõrge
külgtoega sportistmetele pakutakse lisavarustuses eksklusiivseid töötlemata
aniliinnahast katteid. Naturaalne nahk omandab ajaga hoopis uue ilme
mis annab salongile individuaalse välimuse.
Uut
Volvo S60 R-i hakatakse tootma Gent’i tehases Belgias ja Volvo V70
R-i
Torslanda tehases Rootsis. Tootmist plaanitakse alustada 2003. aasta
alguses, autode kogus saab olema piiratud.
|