UUS Volvo S60 R

S60R_01 s60R_02 S60R_03
S60R_04 S60R_05 S60R_06

UUS VOLVO S60 R

INTELLIGENTNE SPORTAUTO AINULAADSE AKTIIVSE ŠASSII TEHNOLOOGIAGA

Volvo Car avaldab esimesed pildid oma uuest sportautost.

Uus Volvo S60 R oma nelja-C tehnoloogiaga on tehniliselt kaasaegseim mudel, mis eales Rootsi autotootja poolt valmistatud.

Volvo S60 R esmaesitlus maailmas toimub 26.septembril, 2002 Pariisi Motoshow’l. Sel ajal toimub ka samale tehnoloogiale põhineva universaalkerega Volvo V70 R esmaesitlus avalikkusele.

Oma uue sportauto väljatoomisega täidab Volvo Car lubadused, mille Pariisis aastal 2000 esitletud Perfomance Concept Car (PCC) andis.

Tulemuseks on Volvo S60 R, intelligentne sportauto, millel on maailma kõige kaasaegsem aktiivse šhassii tehnoloogia, 300 hobujõudu ja elektrooniliselt kontrollitav neljarattavedu.

Kolm šassii seadistust, Comfort, Sport and Advanced Sport ehk võimekus vastavalt vajadusele ja soovile, on juhist vaid sõrmekaugusel.

Määratleb ümber sportauto kontseptsiooni

Uus Volvo S60 R muudab sportauto kontseptsiooni. Erinevalt ükskõik millisest saadaolevast autost ühendab ta endas kaks võimalust:

  • Ekstreemsele sportautole omane haakuvus teekattega

  • Pereauto mugavused

Saladus peitub kolmes tagasihoidlikus nupukeses armatuurlaual, märgistusega Comfort, Sport ja Advanced Sport.

Vajutades ühele nendest nuppudest, määrab juht, kuidas ta soovib oma S60 R-i juhtida. Keskmine lüliti “Sport”, pakub optimaalselt sportlikku sõitu.

Alustades sellest on juhil alati võimulus otsustada ümber kahe välimise nupu kasuks.

“Comfort” seadistuses kasutatakse  “Sky Hook” tehnoloogiat, et optimeerida keha isoleeritust ebatasase teepinna puhul. Tundub nagu auto vedrustus oleks kinnitatud taevasse.

“Advanced sport” seadistus muudab Volvo S60 R-i kompromissitult sportautoks, kus seatakse esikohale maksimaalne sõidunauding ja teetunnetus.

Nelja-C tehnoloogia

Mis annab juhile sellise vabaduse, on nelja-C ehk pidevalt kontrollitava veermiku kontseptsioon (Continously Controlled Chassis Concept). Nelja-C kontseptsioonil on unikaalne omadus pidevalt koguda infot tee kohta ja reageerida teekatte muutustele koheselt vedrustuse muutmisega. See teeb Volvo S60 R-i šassiist ühe edumeelsema turul.

Võttes aluseks auto kiiruse, rataste ja šassii liikumise ning rooli asendi,  uuendab süsteem neli-C iga amortisaatori asendit 500 korda sekundis.

Nelja-C tehnoloogia on pikaaegse koostöö tulemus Öhlins Racing AB-ga, ühe maailma tähtsaima kõrgtehnoloogiliste amortisaatorite loojaga ja amortisaatorite tootjaga Monroe.

Volvo S60 R-l on elektrooniliselt kontrollitav neljarattavedu (AWD). AWD süsteem kombineerituna nelja-C tehnoloogiaga optimeerib teelpüsivust ja stabiilsust. Nii nagu neli-C, on AWD süsteem ühendatud auto Multiplex arvutisüsteemiga ja on seetõttu võimeline käsitlema suurt hulka informatsiooni. Tänu oma ülikiirele töölerakendumisele ja sama kiirele katkestusele saab AWD süsteem reageerida momentaalselt gaasipedaali asendile ja mootori pööretele.

300 hobujõudu ja 0-100 km/h 5,8 sekundiga

Volvo S60 R on varustatud viiesilindrilise, 2,5-liitrise turbomootoriga, mille võimsus on 300 hobujõudu ja maksimaalne pöördemoment 400 Nm saavutatakse 2100 p/min juures. Manuaalse käigukastiga Volvo S60 R kiirendab 0-100 km/h 5,8 sekundiga (esialgsetel andmetel) ja tema elektrooniliselt piiratud tippkiirus on 250 km/h.

Kompaktne kuuekäiguline manuaalkäigukast  on Volvo Car-is hiljuti väljatöötatud ja viiekäiguline Geartronic tüüpi adaptiivne automaatkäigukast pakub ka manuaalset käiguvahetamise võimalust.

Volvo S60 R pidurid sobivad hästi kokku kogu auto võimekusega. Brembo nelja kolviga pidurisadulad on valmistatud alumiiniumist. Eesmiste piduriketaste diameeter on 330mm ja paksus 32mm. Tagumiste piduriketaste samad näitajad on 330mm ja 28mm.

See annab Volvo S60 R-i pidurdusteekonnaks 100-0 km/h 36 meetrit.

Volvo S60 R välisdisain on tüüpiliselt vaoshoitud ja funktsionaalne.

“Siin ei ole midagi millel pole funktsiooni, disainis pole mingeid ebaolulisi detaile,” ütleb Peter Horbury, Volvo Car Corporationi asepresident ja peadisainer. Üks näide on Volvo S60 R-i tagaspoiler:

“ Mõned inimesed võivad arvata, et ta on isegi liiga tagasihoidlik, kuid tema eesmärk on vähendada tagumist tõstejõudu 20% võrra ja just seda ta teebki.”

Volvo S60 R-il on täiesti uus esiosa, suuremad õhuvõtuavad ja esispoiler, selleks, et pakkuda paremat jahutust mootorile ja kahele vahejahutile. Must esivõre on S60 R-il ainulaadne. Tal on matjalt hõbedane äär ja tema värv on valitud vastama Bi-Xenon esitulede ääristusega.

Viie kodaraga velgi, mida ehib diskreetne R logo, pakutakse 17 ja 18 tollistena, mõlemal juhul Pirelli P-Zero Rosso 235/45 või 235/40 rehvidega.       

Eksklusiivne interjöör

Volvo disainerid on kasutanud Volvo S60 R salongis julgeid lahendusi. Esimene, mida juhi silm haarab, on neli sinise taustaga, hõberaamis näidikut, mis meenutavad eksklusiivset kella.

Kolme kodaraga nahkkattega rool on parima haardumise tagamiseks kergelt elliptilise kujuga. Nahkdetailid on õmmeldud sinisega, et järgida näidikute värviskeemi.

Kõrge külgtoega sportistmetele pakutakse lisavarustuses eksklusiivseid töötlemata aniliinnahast katteid. Naturaalne nahk omandab ajaga hoopis uue ilme mis annab salongile individuaalse välimuse.

Uut Volvo S60 R-i hakatakse tootma Gent’i tehases Belgias ja Volvo V70 R-i Torslanda tehases Rootsis. Tootmist plaanitakse alustada 2003. aasta alguses, autode kogus saab olema piiratud.